My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

onsdag den 28. april 2010

Dagens ret - det er ikke så ringe endda

Jeg elsker mad, tror faktisk at man ville gå så langt som at kalde mig et madøre.
Det er en dejlig egenskab at have når man bor sammen med 14 andre mennesker, hvoraf 11 af dem er med i den legendariske madklub.

Hver mandag til torsdag kl.19 er der dejlig aftensmad på bordet og det endda helt uden at man har selv skal stå i kø i Netto og svede over gryderne.... Eller det vil sige næste helt uden, for i dag blev det så min tur til at kreere et måltid til de hårde kritikere.

Jeg har selv en meget stor interesse for hvad kost betyder for menneskets ve og vel og derfor er det også altid mit mål, at det måltid jeg levere til en køkkenmiddag er nærende og ikke mindst spændende. Mad skal smage af noget og det skal indeholde forskellige oplevelser igennem måltidet.

Derfor blev dagens ret en klassikere i det danske køkken  - Fiskefileter med grønsalat og ovnbagte kartofler. Her taler vi vel og mærke ikke det færdig stegte fra dybfrys men derimod lækre kødfyldte filer der virkelig smager af noget. Den stod altså på masser af sunde fedtsyre og masser af grøntsager (for husk det nu børn man skal have 6 om dagen)

Når man kun har et budget på 25 kr. per mand måtte jeg dog alligevel vende snuden mod frysedisken og fiske (høhø) en stor pose med frosne filer op... men panering den stod jeg altså selv for. Kartoflerne fik så tilgengæld lov til at beholde deres gode skræld og salaten bestod af masser sprøde og sunde grøntsager som broccoli, asparges og spinat.

Resultatet blev præcis som jeg husker hjemmelavet fiskefilter fra min barndom.
Mums.
Klassisk fiskefilet med remo, kartofler og salat 

 Lækre sprøde kartofler

En salat skal være sprød og fyldt med masser af spændende grøntsager hvis du spørg mig

Inden jeg kommer til at lyde for hellig vil jeg dog lige tilføje et minus ved retten - jeg lugter lige nu så helt forfærdeligt at stegt fisk.... Men det er nu en god pris for at slippe for opvasken;)

Og så skal det også lige siges at jo sundere min lever i hverdagen - jo mere kan man synde i weekenden hehehe.

Rigtig god aften,
Frk. Jensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails