My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

lørdag den 15. januar 2011

A match made in heaven

Photobucket
Photobucket
Photobucket

I det december erhvervede jeg mig et Downtown værdibevis til frisør Jens Gunnar i Ryesgade. Jeg har længe lidt af frisørskræk, grundet de underligste klipninger gennem tiden, herunder mærkværdige undercuts og besynderlige etager, der bestemt ikke klædte hverken hvivler eller faldet i mit hår, og har derfor haft meget svært ved at tage mig sammen til den større udgift det jo ofte er at gå til frisøren.
Men nu var mit hår simpelthen blevet så slidt, at jeg havde kronisk troldehår, og da jeg oven i dét havde nogle lidt for grønlige spidser på grund af affarvning og senere farvning, tænkte jeg, at det måtte være tid til at se min skræk i øjnene.

Og det gjorde jeg så: Ét styks klip og kur blev bestilt hos den lille frisør i Ryesgade til 50% (godt når man er studerende - længe leve Downtown!). Tilbuddet har været ekstremt populært, og derfor kunne jeg først få en tid her i januar, så i torsdags hankede jeg op i mig selv og mine lokker, og vendte snuden mod Jens Gunnars salon.

Ind ad døren trådte jeg og wauw, det var nok den bedste oplevelse jeg nogensinde har haft i forhold til frisører. Den lille salon emmer af afslappet og tilbagelænet stemning, hvor man hænger sit overtøj i baglokalet og bliver mødt med et smil og en kop kaffe.

Jens Gunnar er kendt i hele verden som hår- og make up artist, og har blandt andet arbejdet for Harper's Bazaar, hvilket godt kan gøre en som mig lidt star struck, men sjældendt er jeg blevet mødt af en mere afslappet personlighed inden for modebranchen, og jeg følte mig straks i trygge hænder, da jeg satte mig ned foran spejlet og med det samme fik dommen - "dit hår er godt nok slidt og vi må da se at få klippet en ordentlig bid af". Kontant og rart, ikke noget væven rundt  og "hvad kunne du selv tænke dig" men en proffesionel vurdering, som jeg selvfølgelig selv skulle sige "go" til.

Så fik jeg ellers vasket mit hår og behandlet det med en lækker kur, og mens den virkede fik jeg mig en god snak Jens Gunnar over en kop kaffe - virkelig rart med en frisør der tager sig tid til sin kunde.

At blive klippet af Jens Gunnar var også en fornøjelse, da det hele forgik med et proffesionelt greb og et stort overskud til både snak og jokes (Jens har en humor som går rendt ind hos mig; plat og med et stort glimt i øjet), hvilket jeg foretrækker, særligt i en situation hvor jeg godt kan være lidt nervøs for hvad der sker med mine lokker.

Undervejs fik jeg masser af tips til mit hår, blandt andet at de grønne spidser kan fjernes med rødvin (det skal jeg prøve og vende tilbage om) samt, at det at have styr på sine produkter betyder mindst lige så meget, hvis ikke mere, end en klipning.

Alt i alt må jeg sige at det var en sucessoplevelse, og at jeg klart skal tilbage til Jens Gunnar næste gang håret skal tæmmes. Jeg er super tilfreds med mit hår nu, der ser både sundt og godt ud, omend det er kort, men er meget min egen skyld, med alt det slid jeg har påført det.

Hvis du kunne tænke dig at blive klippet hos Jens Gunnar kan du finde al info om både priser (som forresten er yderst rimelige med 625 kr. for en klipning) samt tider her, men du skal forbedrede dig på lidt ventetid, for der er totalt bokeet frem til april (jeg skal selv lige have bestilt en tid igen kan jeg se).

I have been suffering from chronic fear of hairdressers the last couple of years, do to wierd cuts through time, but this was cured the other day by the amazing hair- and makeup artist Jens Gunnar, known from his work for among others Hapers Bazar. 

P.s. Jeg skal nok vise håret frem en af de kommende dage, skal bare lige have taget et ordentlig billede af det.

2 kommentarer:

  1. Det lyder ikke tosset :-) Jeg har nu allerede en yndlings-friør :-) Lige rundt om hjørnet til 270kr. ca, og hun er virkelig sød :-) Glæder mig til at se resultatet :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder da også helt perfekt, god pris og god beliggenhed, det kan man ikke klage over :)

    Resultatet skal nok komme, skal bare liiigge overtale nogen til at tage billede;)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails