My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

torsdag den 13. januar 2011

Walton Ford

I anledning af at min eksamen endelig var overstået og jeg rent faktisk kan tillade mig at lave andet end at hænge over bøgerne, tog Dansetrolden og jeg forleden en tur mod Nordsjælland og det smukke Louisiana for at se en udstilling jeg længe har ville se, nemlig Walton Ford udstillingen.

Den amerikanske kunstner er kendt for sine fantastiske dyrebilleder der i stil minder om ældre zoologiske tegninger, der beskriver flora og fauna. Billederne indeholder dog meget mere end deres umiddelbare motiv.

Med sine akvareller opstiller Ford en interessant samfundskritik, hvor skelet mellem dyr og menneske opløses gennem groteske men smukke værker.

Alle billederne er fuldt af korte udsnit af forskellige fortællinger fra kolonitiden og frem til det 20. århundrede. Disse historier har fungeret som inspiration for kunstneren og skal ses som en del af det egentlige kunstværk, hvilket tiltaler mig meget.

Jeg var dybt fascineret over Fords evner ud i detaljen, og hans kritiske streg der berørte alt fra overflodssamfund til menneskets ødelæggelse af naturen. Jeg er også helt fanget af hans brug af dragende dybe farver, der efterlader en mættet helhedsoplevelse.

Desværre tillader de jo sjældent på museer at man selv tager billeder, så her får I i stedet tre af mine favoritter fra udstillingen som kan ses på Louisiana frem til 6.marts.




Amazing art from Walton Ford. 


Frk. N

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails