My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

torsdag den 6. januar 2011

Q&A

Photobucket
Photobucket
Photobucket


Inden jul lavede vi en lille spørgerunde, for at alle I derude får mulighed for at stille de spørgsmål, som I går rundt og undrer jer over i forhold til bloggen, og nu er vi endelig klar til at give jer nogle svar.

I er naturligvis altid velkomne til at skrive en kommentar eller en mail, hvis der skulle være flere spørgsmål eller ris & ros - vi er altid glade for, når der er nogen derude, der kan bruge det vi skriver, og vil altid gerne gøre det bedre!


Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor I kender hinanden fra og hvorfor i valgte at blogge sammen?

Vi har faktisk kendt hinanden perifert i en del år gennem en fælles veninde, men det var først da vi tilfældigvis startede på samme studie i 2007, at vi for alvor blev tætte veninder. Siden er det gået stærkt, og i nu går der sjældent en dag uden, at vi taler sammen. Onde tunger har endda udtrykt irritation over, at vi tilbringer lidt for meget tid sammen ;)

Idéen til bloggen er Frk. N's, og det tog faktisk en del overtalelse, før Frk. L lod sig overtale til at være med. I dag er begge frøkner dog ovenud tilfredse med at blogge sammen - både fordi vi, på trods af mange gengangere i klædeskabet, har meget forskellig stil, og fordi vi i høj grad inspirerer hinanden til at tænke i nye baner. Desuden er det altså skønt, at vi er to om at skrive, tage billeder osv. i en travl hverdag!


Så ville jeg spørge om, hvad jeres ambitioner er med denne blog?
Den er rigtig fin forresten;)


Først tusind tak for de rosende ord.
Bloggen er først og fremmest en måde at dele vores (uprofessionelle) tilgang til mode, kultur og alt hvad vi ellers finder interessant i den forbindelse. 


Så længe det er sjovt, og vi selv synes, at vi har noget at give, bliver vi ved. Vi har begge lært utrolig meget om alt lige fra billedredigeringsprogrammer, sociale medier, design og meget mere ved at blogge, og så hygger vi os naturligvis med at udvikle os selv og bloggen til at nå ud til endnu flere læsere. 
Vi har masser af spændende planer for bloggen i fremtiden, og prøver altid at skille os lidt ud ved at gå andre veje end mange af de andre blogs, som vi selv følger med i. 



Hvad er jeres bedste tip - altså hvilket tøjsæt virker bare for jer??
Tak for en inspirerende blog.

Mange tak for den søde kommentar - det er altid skønt, at der er nogen derude, der kan bruge det vi går og pusler med.

Frk. L: Jeg er som udgangspunkt meget klassisk i min stil, og for at det ikke skal blive alt for kedeligt, forsøger jeg altid at tilføje mindst ét element, som trækker i en anden retning. Jeg er vild med kombinationen af noget klassisk og noget mere flippet/rocket. Et rigtig godt eksempel er mine (lidt for) mange læderitems: Klassiske kjoler, pencil skirts og toppe - snittet er ofte klassisk, men materialet gør det hele lidt mere interessant. 
Desuden er jeg vild med at kombinere umiddelbart forskellige stilarter - som f.eks. blazer og gummestøvler/bikerstøvler, eller mine stramme læderleggins med en stor bedstemorstrik. Er jeg helt i vildrede, ender jeg næsten altid i en sort kjole, og så kan markante accessories som f.eks. en kæmpe cocktailring eller en rå statementhalskæde pifte det hele op.


Frk. N: Jeg er grundlæggende ret varieret i min stil. Nogle dage er jeg til stramme sorte jeans og en stribet enkel top, i den meget rock chick agtige stil, mens jeg andre dage er mere til farver og kjoler med masser af sus i skørterne. Det med kjoler vil jeg faktisk gerne være bedre til - det er vel næsten noget, som kan betegnes som mit nytårsforsæt (selvom jeg ikke rigtig tror på sådan noget). En kjole kan bare rigtig meget, og så er der selvfølgelig altid skoene: Jeg vil næsten sige, at det ikke så meget er det ene sæt tøj for mig der lige virker, men derimod lige det helt rigtige par sko. Jeg er mindre end en myre, og derfor er jeg rigtig glad for høje sko der kan bringe mig lidt op i frk. L's luftlag. 



HVIS jeg kan nå det ;-) vil jeg gerne høre lidt om jeres uddannelser. Altså hvad har I lavet ind til nu og hvad er jeres ambitioner for fremtiden.

Det kan du da naturligvis - og du desuden er altid velkommen til at skrive til os.
Vi er begge i gang med en cand.merc. der fokusere meget på strategi, men vores fremtidsplaner er vidt forskellige. 
Frk. L har ambitioner om en karriere indenfor det private erhvervsliv, og interesserer sig især for strategi og ledelse. Tidligere har den stået på rigtig mange forskellige jobs indenfor mange forskellige fag, men frøkenen er efterhånden ved at have sporet sig ind på noget rigtig interessant og fagrelevant. Som udgangspunkt siger jeg ikke nej til en udfordring, hvor jeg kan lære noget nyt, og jeg vil gerne nå at afprøve rigtig mange forskellige ting i mit liv - både privat og professionelt.   


Frk. N har også mange store ambitioner, om nærmest alt mellem himmel og jord. Jeg er dog nok noget af en nørd, og må sige at jeg elsker at fordybe mig i sociologiske teorier og kommunikationsmodeller, og det er nok også inden for denne retning jeg kommer til at ende. Samtidig er jeg nu også meget interesseret i mode  og kultur (surprise), så jeg vil meget gerne ende med at kunne kombinere min sociologiske interesse med dette. Ligesom frk. L så siger jeg ikke nej til en udfordring, hvilket også har bragt mig mange steder hen i mit arbejdsliv.   



Hvor store er jeres shoppebudgetter? Hvad er jeres ultimative drømmekøb?

Frk. L: Jeg har ikke noget specielt shoppebudget, men som udgangspunkt bruger jeg nok omkring 3.000 om måneden. Fordelingen er dog meget forskellig - nogle gange bruger jeg rigtig mange penge på én måned, og så må der naturligvis spares i andre. 
Mit ultimative drømmekøb må vist være en klassisk, sort Chanel 2.55 - planen er, at den første månedsløn (når jeg er færdiguddannet altså) skal brændes af på drømmetasken.

Frk. N: Jeg har et shoppebudget på omkring 1.500 kr. om måneden, dog akkumuleret i nogle måneder, mens jeg andre gang intet køber. Til gengæld bruger jeg nok en del penge på at spise ude og f.eks. i biografen.
Men i det kommende år vil jeg gerne blive bedre til at fokusere på at købe få gode ting, nok i den dyrere ende, og så droppe de småindkøb som jo kommer ind i mellem, for det er nu primært de dyre ting som jeg ender med at bruge.
Mit ultimative drømmekøb er nok en Rick Owens læderjakke - novra de er lækre. Meeen Chanel 2.55 lokker også ;)  




Frk. Jensen 

2 kommentarer:

  1. Jeg læste jeres svar som en overspringshandling under min eksamenscase, så jeg fik aldrig kommenteret ;-) Men sjovt, spændende og inspirerende at læse om jer piger :-) Synes I begge har så god stil :-)

    SvarSlet
  2. Tak Lullumut, det er dejligt at der er nogen derude der bliver inspireret af bloggen, det gør det hele værd. Tusind tak for roserne og tak fordi du følger os:)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails