My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

lørdag den 26. februar 2011

Romeo & Julie

I sidste uge var jeg i Operaen for at se Romeo & Julie. Og lad det være sagt med det samme: Jeg er normalt mere til ballet, hvor der er massevis af smukke kjoler, henrivende ballerinaer og ikke mindst veltrænede mænd i trikot at kigge på. Men da jeg så Romeo & Julie, tabte jeg fuldstændig mit hjerte. På trods af at forestillingen varede 3 timer og 20 min. kedede jeg mig ikke et øjeblik. Scenografien var helt fantastisk - meget mørk og dyster, men med masser af kontraster i materialer, og en vidunderlig brug af lys på scenen. Desuden var et langt hvidt bånd, som forbandt de to elskende, spændt ud over scenen og båndet blev længere og mere viklet ind i historien såvel som de andre personer i løber af stykket. Det kan muligvis lyde en smule overgjort, men for en skabsromantiker som undertegnede fungerede det helt fantastisk. Musikken var smuk, og især Julie (til daglig Inger Dam-Jensen) var helt vidunderlig.

Romeo & Julie kan absolut anbefales - måske især hvis man kan lokke en helt særlig person med, som man har lyst til at dele en romantisk aften med.




Romeo & Juliet at the Royal Danish Opera was absolutely wonderful and is definitely worth seeing. 






Frk. L 

2 kommentarer:

  1. Kunne være man snart skulle komme ud af vinterhiet og finde sit indre kulturelle-jeg frem :-)

    SvarSlet
  2. Det er i hvert fald en fantastisk forestilling - og meget romantisk. Og så er det jo altid skønt at tage pænt tøj på og nyde den smukke udsigt over København :)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails