My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

tirsdag den 5. april 2011

Open eyes

Jeg har, siden jeg var helt lille, været en rigtig pyntedukke, og noget af det bedste jeg vidste var at sidde og kigge på, mens min mor lagde sin makeup om morgenen. At se hvordan hun med præcision og rolig hånd lagde den helt rigtige skygge henover øjenlåget, og forlængede sine vipper, var fascinerende, og jeg glædede mig til at det engang skulle blive min tur til lære disse små hemmeligheder.

Da jeg selv nåede en alder, hvor jeg begyndte at gå med makeup, blev der eksperimenteret for fulde gardiner - jeg tror næsten, at jeg har haft fingrene i alle slags farver og produkter - nogle gange med mere held end andre. Ét af de mærker som jeg husker bedst fra denne tid er Rimmel.
Det let tilgængelige og ungdommelige brand, med det store udvalg, der også den gang var opnåligt, selv for en teenager der kun havde mindsteløn og lommepenge at rutte med.

Meget har ændret sig siden den gang, og min tilgang til makeup er nok blevet noget mere diskret, men jeg kunne alligevel ikke undgå at få små ungdoms-sommerfugle i maven da Frk. L og jeg fornylig blev kontakte og spurgt om vi ville være interesserede i at teste Rimmels nye Glam Eyes øjenskygger.

Det kriblede i mine små fingre, da posten kom med pakken, og der lå et væld af farver foran mig - hvad skulle jeg dog vælge?
Heldigvis var æskerne udstyret med små tips og trick på bagsiden, og her kunne jeg læse mig frem til hvilke farver Rimmel selv anbefaler til piger med skandinaviske blå øjne som jeg.
Derfor gav jeg mig i kast med farverne Urban Flower og Sun Safari.

Photobucket


Jeg har aldrig været så begejstret for de der små dippe-dutter, der altid følger med sådan en øjenskygge, så jeg måtte lige finde mine egne pensler frem til arbejdet. Desuden måtte jeg også lige finde en eyeliner og tilsætte lidt mascara, og alt i alt er jeg meget positiv.

Photobucket

Generelt var farverne nemme at arbejde med, og tippet om hvilke der passer bedst til forskellige øjenfarver passer godt - jeg lod mig inspirere af Carrie's look i de sidste afsnit af Sex and the City, hvor hun har toner af lyserød og brun skygge på, hvilket får hendes øjne til at fremstå meget blå. Det var også det resultat jeg fik.

Photobucket

Jeg glæder mig til at lege videre med de forskellige farver, når teenagepigen ind i mellem kommer op i mig. Men, i hverdagen vil jeg dog nok holde mig til klassikeren med lidt mascara og så gemme Glam looket til mere festelige tider.

I have tested Rimmel Londons Glam Eye shadows - it was fun to play with the different colors and try a new look. 


Frk. N 

Vi gør opmærksom på at dette er et sponsoreret indlæg, men at holdningerne er vores helt egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails