My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

lørdag den 11. september 2010

Sister solidarity and the lies we tell ourself.

Jeg er netop blevet konfronteret med en stor løgn, en løgn i mit liv som jeg måske var mere bevidst om, end jeg selv ville erkende.

Denne blog er ikke sted for mig at krænge min sjæl ud og dele alt i mit liv, og jeg finder det sådan set heller ikke relevant, at dele med jer hvad denne løgn er, til gengæld vil jeg gerne dele med jer hvordan jeg her til formiddag havde en oplevelse, der mindede mig om, at løgne er en del af alles liv.

I Berlingske Tidendes Magasin fandt jeg nemlig artiklen Farvel, livsløgn. Artiklen er skrevet i forbindelse med udgivelsen af, tidligere chefredaktør for Cosmopolitan, Julia Lahmes bog Sandheder fra en løgner - krakelerede glansbilleder fra et voksenliv. 

Dybest set handler artiklen om baggrunden for Julia Lahmes valg af at skrive en bog med den så rammende titel, en titel som jeg på alle måder kan forholde mig til lige nu. 

Bogens tema er de løgne, som vi fortæller os selv - et tema som jeg synes er vigtigt, at vi ikke taburiserer. 

Formålet med dette indlæg var egentlig bare at dele den ovennævnte artikel med jer. Jeg kan stærkt opfordre til at man læser den. Jeg vil selv se frem til at læse bogen. En bog som jeg tror rummer en masse god gammel dags  (eller nymodens måske nærmere) feminisme, samt en god portion søstersolidaritet -  et opråb til kvindelige løgnere. 



This morning I found an article in the danish news paper about the lies we tell ourself. Unfortunately the article is in danish, but I will still like to give a shout out to all: Stop lying to you self, it isn't worth it. 

Frk. N        

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails