My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

lørdag den 11. september 2010

Who the f... cares about a bottle of water?

Du skal huske at drikke rigeligt med vand...! Husk det nu - det er utrolig vigtigt for både huden, koncentrationen og det almene velvære. Men, men, men... hvad gør man så, når man er så rundforvirret, at man konsekvent glemmer en flaske hjemmefra, ikke vil bruge 12 kr. på en 1/2 l. kildevand i kantinen hver dag, og som udgangspunkt bare ikke er fan af idéen om at købe dyrt flaskevand, som er transporteret rundt i hele verden (kan du sige ressourcespild af dimensioner?), når vi nu er så heldige, at have rent drikkevand lige ude i vandhanen?! 

Man kan selvfølgelig blive bedre til at huske sin flaske hjemmefra, men de bliver jo ret hurtigt nussede, og kan ikke rigtigt gå i opvaskeren - bakteriebombe. Så må man jo investere i en flaske, som kan tåle lidt mere, men helt ærligt, så er jeg bare ikke fan af de der børneflasker (undskyld derude - ved godt, at de er meget populære), med en lille mand på og så kan man endda få dem i en masse smarte farver. Godt nok er de fri for phthalater og andre ubehageligheder, men kønne er de godt nok ikke!

Det er ikke for at hænge nogen ud, men helt ærligt - de er da virkelig ikke særlig lækre!?


Jeg har nu endelig fundet en løsning på mit problem: Steltons fine vandflaske "My". Den er altså bare lidt mere fiks end mange andre vandflasker.  Den fås i farverne rød, midnatsblå og lyseblå, og flasken har et aftageligt topstykke, der er udformet som en flaske og til sidst et låg, der lukker fuldkommen tæt (meget vigtigt, da jeg har den i samme taske som min Mac). Både beholderen og låget kan gå i opvaskemaskinen og stofgrebet kan vaskes ved 30 grader - alt i alt virkelig smart! 
Jeg har selv investeret i den midnatsblå model, og er faktisk virkelig glad for den. 

Vandflasken koster ca. 150 kr. og kan fås hos de fleste isenkræmmere, og selvom det måske er en lidt voldsom pris for en vandflaske, synes jeg bestemt, at den det værd. Jeg husker den (måske fordi den står på køkkenbordet, og ser så fin ud), får drukket vand i løbet af dagen, og så belaster jeg ikke miljøet ved at købe kildevand flere gange om ugen. 


It's important to drink water every day, but I don't want to spend money on expensive bottles of mineral water or drink from an ugly water bottle, that looks like it's made for kids. I wan't the beautiful "My" water bottle from Stelton. It may just be a water bottle, but in my opinion it matters...!



Frk. L

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails