My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

fredag den 3. september 2010

DIY - the leather necklace

Jeg er svært glad for den skønne netshop YouHeShe, og er for nylig faldet over denne rå halskæde fra Orner. Mærket er japansk, og på fransk betyder Ormer at pryde, pynte, eller forskønne - lige noget for frk. Jensen!


Hiroko Omori er designeren bag mærket, og han er stærkt inspireret af fantasiens verden, poesi, og mytiske fortællinger - lige i tråd med tidens smykketrends fyldt med dyr, natur osv. Orners eksperimenterer med både materialer og volumen, og der bruges ofte lidt ukonventionelle materialer såsom sten, træ, knogler og læder i smykkerne.

Den smukke halskæde ligger desværre i den dyre ende (i hvert fald når materialerne ikke er mere eksklusive), og jeg har derfor kastet mig ud i endnu et halsbrækkende DIY-forsøg: Læderhalskæden. Umiddelbart ser det jo ikke så kompliceret ud, så i går smuttede jeg forbi Smyks, hvor jeg fandt lidt forskellige lædersnore, en oxideret metalkæde + nål og tråd. Det var egentlig ikke videre indviklet, og tog kun omkring 45 min. at lave - så er det bare hvad man synes om resultatet:

Jeg har valgt lidt forskellige tykkelser og typer af læder, for at halskæden skulle få et lidt mere råt look.







Alle læsersnorene sys sammen i enderne, så de er lidt viklet ind i hinanden og i forskellige længder. 



Den oxiderede kæde syes fast sådan, at den er lidt længere end lædersnorene - så kan kæden nemlig bruges som lås senere.






Kæden sættes sammen i nakken med et ekstra led eller en lås og vupti - så har man været kreativ og lavet sin egen læserhalskæde. 

Jeg tror også at den kunne blive rigtig flot i ruskind eller en kombination af læder og ruskind - det kan måske være det næste projekt. Hvad synes I derude? Halskæden er let at lave, og materialerne har kostet omkring 150. Tilsvarende kæder koster (i hvert fald dem jeg har kigget på) fra 699 og op efter i butikkerne.

I really like the rough leather necklaces, but they are pricy and can easily be DIY. I've tried (even though I'm not at all creative, and it was actually really easy! 


Frk. L



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails