My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

søndag den 5. september 2010

A visit from the stars in your own town

Ekiba skrev om denne fantastisk musikvideo forleden på sin blog, og jeg må simpelthen gøre hende kunsten efter.

The Wilderness Downtown er nyeste skud på stammen over artsi fartsi bandet Arcade Fires mange meget kreative påfund.

I samarbejde med Google har bandet udviklet en interaktiv musikvideo til deres nummer We Used to Wait, hvor lytteren/seeren (man er vel egentlig begge dele i denne sammenhæng) inddrages i videoens eget univers som handlingen skrider frem.

Selve det tekniske i hele konceptet vil jeg ikke gøre mig klog på, men det involverer en masse kodning osv. Til gengæld vil jeg tale varmt for at man sætter sig ned i fem minutter (eller det vil sige flere timer, for det her griber en) og oplever videoen.

Alt hvad du selv skal gøre er at klikke på linket neden for, følge instrukserne på skærmen og så ellers lade dig bære ind i bandets særlige melankolske univers. Lad dig drukne i lyd og billeder og drøm dig tilbage til en anden tid og et andet jeg.

God fornøjelse.


Arcade Fire has done it once again. The interactive video project The Wilderness DownTown is so moving and fascinating that I have to share it with the rest of you. 
Click on the link and follow the easy instructions, and you will be carried into the bands melancholic and beautiful universe. Enjoy. 

Frk. N

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails