My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

mandag den 20. december 2010

The City Notebook

I forbindelse med min tur til London blev jeg mindet om et rigtig godt tip, som jeg selv er rigtig glad for: Jeg støtter mig ofte til guidebøger og lignende, når jeg rejser – og især til nye steder. Men når man kommer til en by, hvor man har været før, og allerede kender hyggelige caféer, teatre og hoteller, kan det være rigtig praktisk med en lille update, så man ikke bruger alt for lang tid på at finde tilbage til lige præcis dén skobutik, som havde de mest fantastiske ballerinaer. Det er jo ikke altid, at man kan huske præcis hvor det charmerende lille bageri eller den hyggelige boghandel ligger, når der går måneder eller år imellem et besøg.


Derfor er jeg rigtig glad for Moleskines City Notebooks, som udover kort, kortindeks og international måleoversigt, indeholder et indeks bagest i bogen med de bedste seværdigheder, restauranter og hoteller, som man selv kan fylde ud. Her er det altså meningen, at man selv tilføjer de steder, som er noget helt særligt. Efter min mening er det et rigtig godt koncept! Min søster er også rigtig glad for sine bøger, og det kan absolut anbefales at lokke en bog ud af kendere, som f.eks. min søsters noter om Berlin, hvor hun tidligere har boet. Bøgerne findes til rigtig mange destinationer, og koster ca. 159 på nettet.






I highly recommend the Moleskine City Notebooks where you can keep track of your own notes on a great café, hotel or restaurant.




Frk. L

3 kommentarer:

  1. De er rigtig lækre, de bøger der. Jeg laver altid noger INDEN en rejse via inspirationen fra rejseguides og nettet osv, men jeg får sjældent samlet op på dem efter hjemkomsten..

    SvarSlet
  2. Det var da så lidt :) Jeg er helt enig - det er altid svært at sidde med en masse når man først er kommet hjem, men det er faktisk rigtig hyggeligt at have den med rundt, og lige skrive en lille kommentar mens man nyder en god kop kaffe på en hyggelig café. Når man skriver en lille kommentar hver gang der er noget man gerne vil huske, bliver det ikke så uoverskueligt senere :)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails