My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

lørdag den 4. december 2010

Crime and Punishment

I onsdags var min søster og jeg i Skuespilhuset for at se Rune David Grues opsætning af Dostojevskijs Forbrydelse og straf. Forestillingen varede 2 timer og 40 min. - og jeg sad fuldstændig tryllebundet hele vejen igennem.

Historen handler grundlæggende om hvor vidt nogle mennesker er hævet over loven - og har ret til at dræbe, hvis de altså gør det i en højere sags tjeneste. Thure Lindhardt er fantastisk som den unge student Raskolnikov, der beslutter sig for at afprøve sin teori ved at myrde en gammel pantelånerske. På den måde kan han både redde sig ud af sin økonomiske knibe og befri verden for et skadedyr. Men samvittigheden nager, og Raskolnikovs syn på både sig selv om sine medmennesker sættes under pres.

Forestillingen kan varmt anbefales, og spiller til den 27. januar 2011. Der er stadig masser af billetter, og priserne starter på kr. 75, så der er ingen undskyldning for ikke at være lidt kulturel!




This wednesday I went to Skuespilhuset in Copenhagen to see Crime and Punishment. The production was absolutely fantastic and I can really recommend it!



Frk. L

7 kommentarer:

  1. Tak for tippet! Jeg vil lige se om jeg kan få lokket min kæreste med ind at se den.

    SvarSlet
  2. Det er en fantastisk forestilling. Så den selv for halvanden uge siden. Helt forrygende :)

    artnstyle.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Jeg synes generelt, at Thure Lindhardt er fantastisk god og alsidig skuespiller :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har også en svaghed for Thure Lindhardt - og han er absolut fantastisk i denne forestilling ;)
    Lok endelig kæresten med - man kan evt. starte med romantisk middag i Skuespilhuset inden. Der er simpelthen så smuk en udsigt - især nu med sne over det hele!

    SvarSlet
  5. Det er forresten en rigtig lækker blog du har Vibeke ;)

    SvarSlet
  6. Mange tak og i lige måde! Elsker at læse jeres :) Og ja, jeg kan kun støtte op om forslaget med at spise i Skuespilhuset. Det er måske det smukkeste sted i København med det her vejr.

    SvarSlet
  7. kan også varmt anbefale forbrydelse og straf - det er et helt fantastisk stykke!!

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails