My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

lørdag den 31. juli 2010

Sommerhus part 3 - a walk in the forrest

Jeg har en main med at gå i skoven og finde ting man kan spise. Det er som om mit indre urmenneske bliver vækket og vil ud og finde blåbær, hindbær og ikke mindst svampe, så snart jeg er i nærheden af en skov.

Derfor måtte jeg også ud på en obligatorisk svamptur den sidste dag i sommerhuset. Selvom svampsæsonen har ladet vente på sig, træk jeg alligevel i de gule gummistøvler og travede ud på de små skovstier.

Der vandrede jeg så tålmodigt af sted, med blikket fæstnet på vejkanten og skovbunden, og pludselig var de der. Som skovens guld stod de der i små klynger - først en, så to og pludselig mange - kantarallerne.

Med deres gyldne farve, der ligner skovens blade gemmer de sig, men når man først har fået øje på én er det som om ens blik er indstillet på dem.

Her får I derfor billeder af årets første høst.




De små "guldklumper" tilberedes på panden i en smule smør og olivenolie, til de er gyldne og vendes til sidst med frisk persille, inden de lægges på lækkert ristedebrød, der gerne må have været en tur forbi panden også - Mmmm.




I don't know why, but I love to gather things you can eat - like a neanderthal in run out in the forrest to find berries and mushrooms. I of course had to do just this on the last day of my swedish vacation. Here are the result of my trip, some lovely chanterelles. They are beautiful both uncooked and cocked. 


Frk. N

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails