My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

lørdag den 21. august 2010

AW/10 - keepers og nye investeringer

Når en ny sæson begynder, prøver jeg altid at lave en list over de items, som jeg skal på udkig efter. Samtidig gennemgår jeg skabet for ting, som passer med de nye tendenser, og så er der selvfølgelig alle klassikerene, som man aldrig skiller sig af med. Til sidst er der naturligvis også en del som ryger ud eller bliver sat til salg på trendsales.

I dette efterår vil jeg satse på nogle få, lidt mere specielle ting, da jeg allerede har en del gode basisting.

Jeg overvejer også altid hvad der kan betale sig at bruge mange penge på, og hvad man lige så godt kan finde i high street butikkerne.
F.eks. har jeg lige investeret i et par armybukser fra Ichi til kun 250,- i 100% bomuld. Jeg går altid efter så rene materialer som muligt (og bomuldsting kan man ofte nøjes med at købe billigt, da der er grænser for hvor stor forskel der er på bomuld).
Derudover må armylooket jo gerne være lidt slidt i det, og til sidst er jeg ikke sikker på, at det er en stil, som jeg vil bruge i ret mange sæsoner - ergo er der ikke nogen grund til at bruge en formue på armystilen.


Mine armybukser fra Ichi - her på vej til middag på Cofoco i mandags.

Btw. til alle jer der går derude og overvejer at investere i en armyjakke, kan man altså også finde rigtig mange super fede af slagsen - og til rigtig gode priser. F.eks. i H&M og Top Shop, derudover er flere butikker også begyndt at sælge (rimelig) billige gamle millitærjakker, som den italienske hær brugte tilbage i 1960'erne. Priserne ligger omkring 400 kr. 



Armybukser fra Vero Moda til 299,95 - der er masser af fine armybukser til gode priser

En anden tendens, jeg vil investere i, er snørrestøvlerne. Jeg har set på rigtig mange forskellige, men er vist efterhånden blever enig med mig selv om at disse er mine favoritter. Og så har jeg endda et gavekort til Magasin liggende, så det kan passende bidrage til støvlerne. Jeg er vild med at de er så enkle, og kilehælen gør jo, at man kan have dem på hele dagen uden problemer!



Til sidst er jeg faldet pladask for denne smukke kjole fra Ganni - smukt print, enkelt snit, og så kan den bruges både på kontoret og til cocktails.



Keepers er der heldigvis også en del af i skabet. Det er jo unægteligt en del billigere at genfinde fine sager i eget skab - eller alternativt i venindernes.

I disse SU/krise/genbrugs-tider er det jo en super idé at samle veninderne og kigge alle de kasserede sager igennem.
Jeg (+ min kæreste) har en forkærlighed for lækre læder items, og dem jeg allerede har i skabet er så absolut keepers. Her kan f.eks. nævnes mine leggins fra Munderingskompagniet, min kjole fra Bllack Noir og min nederdel fra Bruuns Bazar.

Desuden har både frk. N og undertegnede forelsket os hovedløst i et par smukke, smukke læder shorts fra Prim I am, som jeg simpelthen bliver nødt til at eje.


Jeg er vild med det lækre skind og kombinationen af læder og ruskind på de fine shorts fra Prim I am

De kommer i butikkerne til februar, og prisen er 1.499. Det lyder måske umiddelbart lidt pebret for et par shorts, men læder er ét af de materialer, hvor min erfaring er, at det godt kan betale sig at købe lidt dyrere - der er nemlig stor forskel på kvaliteten, f.eks. i forhold til hvilken slags læder der bruges. Hvis lædershortsne derimod ikke er noget man regner med, at man vil bruge i mange sæsoner, kan det naturligvis bedre betale sig at finde et billigere alternativ som f.eks. disse fra Top Shop:



Udover alle de skønne læderitems har jeg fundet en fantastisk cognacfarvet pelsvest frem, som jeg fik i fødselsdagsgave for 3-4 år siden. Farven er super lækker, og den grove pels passer perfekt ind i sæsonens camel- og cognacfarvede toner. 

Grov og super fin i farven (og så er den perfekt over en læderjakke når efteråret nærmer sig)


Sort kappe fra Maja, grå fra Fairly, jakke fra Baum i smuk camel og til sidst en kort, kviltet læderkappe fra Thomas Burberry

Efter endnu et kig i skabet har jeg fundet mine skønne kapper frem. De er gode til efteråret, og der er masser af fine kapper på catwalken (både korte og lange) i denne sæson. 

Til sidst en rigtig fin jakke med 3/4 ærmer fra Baum i en af de fine farver dette efterår - camel. Det kan altså virkelig betale sig, at gennemgå skabet for items, som passer fint ind i denne sæson, og så er det altså noget billigere end at skulle ud og investere i en masse nyt ;) 

Min samlig er selvfølgelig bygget op over en del år, hvor mode har fyldt en del, men jeg tror alligevel, at de fleste kan genfinde guld i skabet.


Every new season I have a look in my closet for things to sell, things to give away, and things to keep. Every time I discover new and beautiful ways to style my old favourites, and at the same time I fine out what I need to complete my wardrobe for the new season. These are some of my most favourite keepers and what I wish for AW/10.



Frk. L

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails