My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

onsdag den 17. november 2010

Home spa

Forleden legede jeg hjemmespa, da mit hår og mine fødder trængte til en ordentlig omgang.

Den tørre radiatorvarme og varme vinterstøvler sætter sine spor, så tryllede lidt i køkkenet (ja hvem siger at man ikke kan lave beauty i et køkken?) og fik rørt mig en dejlig hårkur sammen, samt anrettede et fodbad der gjorde underværker.

Har nu silke blødt hår og baby bløde fødder (var der nogen der sagde "fordi du fortjener det!").






Ingredienser til hårkur:
1 stk. æggeblomme (IKKE hvide, den stivner bare i håret og er ikke til at få ud)
3 spk. honning
1. spk. olivenolie

Det hele røres sammen og masseres ind i tørt hår. Herefter dækkes håret med en plastikpose og et håndklæde, og skal nu trænge ind i håret over de næste 30 minutter (lige tid nok til fodbad). Herefter sæbes håret ind. Det er vigtigt at komme shampoo i håret inden man gør det vådt, da olien i masken ellers bare vil sky vandet og gøre det enormt besværligt at få masken ud.

Pas forresten lidt på ikke at sjaske masken alt for meget rundt eller få den i munden, for det er jo rå æg vi arbejder med ;)


Ingredienser til fodbad:
En god håndfuld himalaya salt
En halv citron
Et skvæt lavender bath fra Weleda
Et skvæt baby olie

Alle herlighederne hældes i en balje varmt vand (ikke for varmt, det udtørrer også) og nydes i 30 minutter. Herefter kan neglebånd og hård hud masseres blidt af (eller ved hjælpe af en pimpsten) og fødderne smøres ind i en fed crem, der holder på fugten og blødheden.

Mmm lækkert og billigt, det kan man da ikke klage over :)


I had my own little spa session at home the other day. I made a mask for my hair out of egg yolk, honey and olive oil and a foot bath with himalaya salt, lemon and lavender bath from Weleda. It was amazing and cheap at the same time. 




Frk. N

2 kommentarer:

  1. Hvor er du god som laver hårkur og lækkert fodbad selv. Jeg køber hårkur og kommer bare lidt sæbe i mit fodbad... :-)

    SvarSlet
  2. Har prøvet alverdens hårkurer fra forskellige mærker, men det har aldrig rigtig virket på mit høhår, så tænkte at hvis jeg kan lave en selv der virker og samtidig er både nem og billig så må man jo lige prøve det af - og resultatet kan jeg ikke klage over :)

    Men en lækker luksus hårkur er nu aldrig noget dårligt køb, om ikke andet så bare for oplevelsen;)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails