My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

tirsdag den 30. november 2010

A little boost

Med alt den sne og kulde skal der ikke meget til før jeg får lidt snue, som det så fint hedder. Jeg har dog hverken tid eller lyst til at blive syg lige nu, for selvom det er utrolig hyggeligt at bruge hele dagen under dynen i dette her vejr, så er der jo liiiige en eksamensopgave, der skal skrives, og et arbejde der skal passes, og nå ja så vil jeg jo nok også hellere julehygge.

Derfor lavede jeg i går aftes denne lille booster til immunforsvaret - en ægte rip off fra Joe and the Jucie (og mange andre juciebarer) - gulerodsjuicen.

Jeg har desværre ikke en saftpresser, men med en god blender kan man altså sagtens lave juice alligevel - her med æble, gulerod og ingefær - fyldt med vitaminer og sundhed. Okay, nu begynder jeg snart at lyde frelst, men det hjælper altså.




Ingredienser:
2 små æbler med skræl
2 gulerødder uden skræl
1 stykke ingefær efter smag
Æblejuice

Fremgangsmåde:
Skær æblerne i mindre stykker og riv gulerødderne på den groveside af et rivejern. Skær ingefæren i mindre stykker og fylde det hele i blenderen. Tilsæt æblejuice til den dækker og blend indtil en jævn konsistens - hvis du ikke har sat låget på blenderen endnu, ja så er der ballade.

We are having a terrible weather in Denmark these days, and so in order to avoid getting sick, I made this apple, carrot, ginger juice yesterday to boost my immune system.  


Frk. N

5 kommentarer:

  1. Den ser rigtig lækker ud og lyder også rimelig nem at lave.

    SvarSlet
  2. Ser god ud! den maa afproeves !

    SvarSlet
  3. Yums, hvor ser det lækkert ud! Og ja! Skal da helt klart prøves af! :)

    SvarSlet
  4. Det er super nemt og super lækkert. Tror den vil gøre sig ekstra godt med lidt isklumper nu når jeg tænker over det:)

    SvarSlet
  5. Mums, hvor herligt :-) Det er også en af mine yndlings juicer :-)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails