My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

mandag den 22. november 2010

Pizza Bianca

Orkede ikke de store udskejelser da aftensmaden skulle smækkes sammen her til aften, så tænkte, at jeg ville slå to fluer med ét smæk og bage brød (mere om dem senere) og pizza på samme tid. 

Jamie Oliver, ja jeg ved det vi er lidt trætte af ham efterhånden, men han kan nu noget med nogle gode basisopskrifter - f.eks. en dej der kan bruges til både ciabattabrød og pizza. Smækkede hurtigt en basisdej sammen og lod den hæve i 45 minutter, og så var der ikke mange minutter til maden kom på bordet.

Jeg dykkede bare ned i skuffen fandt et par kartofler og lidt hvidløg og fik på få øjeblikke smækket denne herlige hvide pizza, eller pizza bianca som det så fint hedder, sammen.  



Ingredienser 
Basis dej fra Jamie Oliver (opskriften kommer snarligt)
Oliven olie
1 fed hvidløg
5 små kartofler 
krydderier 

Tænd ovnen på 225. Dejen rulles ud til cirka 1/2 cm. Hvidløget hakkes fint og blandes med olivenolien, og pensles herefter ud over pizzabunden. Kartoflerne snittes i tynde skiver og fordeles i et fint lag på pizzaen. Herefter krydres med oregano, basilikum og salt. Herefter bages pizzaen i den varme ovn i 10 minutter til den er sprød og lækker. 

Meget, meget nemt og lækkert, lige en middag for en træt arbejdshest efter en dag på jobbet. 

I made this white pizza for dinner tonight, very nice, very easy. 

Frk. N

4 kommentarer:

  1. Ej hvor ser den lækker ud. Det er rigtig mange år siden jeg har fået kartofler på pizza, men jeg elsker det! Opskriften skal prøves:-)

    SvarSlet
  2. Ja det er lidt en pizza man glemmer, men mums det smager dejligt. Hvis man kan tåle mælk er jeg sikker på at lidt ost også vil kunne gøre sig godt.

    Mulighederne er jo uendelige og det er utrolig nemt. Held og lykke med det, håber at du nyder den lige så meget som jeg:)

    SvarSlet
  3. Det ser jo mega lækkert ud :-) Jeg har aldrig prøvet pizzaer med kartofler.

    SvarSlet
  4. Det er ellers rigtig godt - kan absolut anbefale en version med gedeost, små stykker bacon og frisk rosmarin :)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails