My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

mandag den 15. november 2010

The turtle and the hare

Som I nok har regnet ud efterhånden, så er jeg ret så glad for mad, og derfor for I her også endnu et madindlæg. Denne gang handler det dog ikke om kreationerne hjemme i køkkenet, men derimod om lækker mad til studievenlige priser. 

Jeg var fornylig et smut forbi en ægte Københavner klassiker, nemlig Skildpadden på Gråbrødre Torv. Her finder man den altid velassorterede byg-selv-sandwichbar, hvor man kan bygge sig en super lækker, sund og mættende sandwich helt efter ens eget hoved. 

Sådan en lækker sag koster omkring 49 kr. men så kan man også tag alt det lækre salat og fylde i sandwichen som man lyster, samt vand i lang baner til at skylde ned med.  På torsdage kan man endda nyde herlighederne for bare 35 kr. for studerende i tidsrummet mellem 16 og 21, og hertil får man dejlige jazz toner, fra de forskellige jazzbands der fylder den hyggelig kælder med smooootttthhh rytmer hele aftenen. 

Restauranten er simpelthen så hyggelig både ude og inde, med dejlige farver, hyggelige borde og søde skildpadder på væggene (det er da et sødt dyr). 









This little restaurant called Skildpadden (The Turtle) is one of my favorite places to eat in Copenhagen, both because it is healthy and cheap, and at the same time so cosy - with jazz music and big turtles on the wall (such a cute animal).





Frk. N  



6 kommentarer:

  1. Uhm.. I love it also ;) Er det der, vi tager hen onsdag?

    SvarSlet
  2. Det ser lækkert ud :-) Jeg elsker sådan spinatboller :-)

    SvarSlet
  3. Ja det er nemlig super gode, i det hele taget er deres råvare super derinde:)

    SvarSlet
  4. Super tip, det sted vil jeg besøge!!

    På menukortet på hjemmesiden står der dog 69 kr for byg selv sandwich?

    Rigtig rigtig fin blog i øvrigt, forstår ikke jeg ikke er kommet forbi jer før, men er nu blevet fast læser! :)

    Kig også gerne forbi mig og se om I måske har lyst til at følge med hos mig også :)

    /Mia M
    www.fashionfairytales.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Hej Mia M
    Undskyld mit sene svar, har først lige set din kommentar.

    Dejligt at du sådan har lyst til at blive hængende, du må meget gerne hjælpe med at sprede ordet yderligere.

    Er lidt i tvivl om priserne nu når du nævner det, men ved dog at prisen er de der 35 kr. om torsdag, så der er det jo bare noget om at droppe forbi;)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails