My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

fredag den 12. november 2010

A nice little meal

Med det kolde vejr og en heftig læseplan besluttede jeg i går at forkæle mig selv med lidt varm mad til frokost. Ofte foretrækker jeg faktisk at spise et stort måltid til frokost og så skrue ned til en lidt lettere creation til aften.

I går lavede jeg mig en lille tomatsovs af friske tomater, broccoli og en rest af soyamarineret kylling, og sammen med en god gang fuldkornspasta havde jeg et fint måltid, der gav energi til mange timers læsning. 





Ingredienser:
1/2 løg hakket i små stykker 
2 fed hvidløg fint hakket
5 store friske tomater hakket i store stykker 
To stokke broccoli
Kyllingebryst marineret i soya, honning, ingefær og hvidløg (bagt i ovnen i 20 min)
Et glas vand 
Et glas rødvin
1 tsk. sukker (det har alle vel lært fra Godfather)
Frisk basilikum
Salt, peber, karry, og andre krydderier efter eget valg 

100 gram fuldkornspasta 

Løg og hvidløg svitses på en stor hed pande, og tomaterne tilføjes sammen med vin og vand, og sukker. Tilsæt krydderier efter behov. Lad det hele simre i 15 - 20 minutter hvor efter broccoli og kylling tilsættes. Lad det hele simre yderligere 15 minutter, og kog pastaen i mellem tiden. 



I made this lovely little meal yesterday - it held energy for many hours of readings. 



Frk. N



7 kommentarer:

  1. Mmm det ser simpelthen lækkert ud!!
    Nu ved jeg hvad jeg skal have til aftensmad
    Vi er blevet fast læser på jeres blog :-D
    Tjek vores blog

    Rikke/ Modekolibrien.dk

    SvarSlet
  2. Lullumut: Tak skal du ha', kan love at det også var lækkert:)

    Rikke: Ja tak det er både hurtigt og lækkert, kan godt anbefales. Dejligt at I er blevet fastelæsere, og sikke en fin blog i også har:)

    SvarSlet
  3. Ser rigtig godt ud! :-D

    Kig endeligt forbi!
    http://nanna-freving.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Marianne og Nanna tak skal I ha':) Og Nanna sikke en fin blog, der vil jeg da lige følge lidt med;)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails