My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

onsdag den 9. juni 2010

Alle gode gange nørd

Jeg har udviklet et særligt afhængighedsforhold som jeg efterhånden har overgivet mig totalt til. Ordet, navnet, fænomenet er Glee!

Den amerikanske tv serie, som ved første øjekast ligner en spoof på High School Musical, har taget USA og store dele af resten af verden med storm.

Plottet i den umiddelbare platte serie er historien om en typiske amerikansk high schools showkor klub der på amerikansk går under det mundrette Glee.
Dette kor består af skolens typiske outkast typer - Drengen i kørestol, pigen der stammer, skabsbøssen, musical divaen osv.

Koret kæmper for sin overlevelse og mod skolens cheerleader/jugs slæng, der dog lidt efter lidt overgiver sig til showkor sangene.

Et meget banalt plot, der hurtigt kunne falde til jorden, vis det altså ikke lige var fordi det faktisk var hamrende morsomt og underholdende.

Serien er skabt af Ryan Murphy, som bl.a. stod bag den noget sære Popular serie som dog i noget tid havde sine særdeles underholdende momenter. Måske er dette skylden til at Glee konceptet holder 100 % og også har høstede oceaner af priser allerede fra første sæson.

Seriens brug af genindspilinger af tidligere og nutidige hits har fået itunes hitlister til at eksplodere og givet numre som 80'er sangen Don't stop believin' fra Journey en revivel af en anden verden.

Seriens første sæson sluttede i går med over 9 millioner faste seere klistrede til skærmen og mig ventende spændt foran computeren for at se den tårevædede men festlige sæsonafslutningen.

De første cirka 10 afsnit af Glee er blevet vist i Danmark, men dog efter min mening i helt forkert sendetid, nemlig søndag aften kl.20 hvor ingen jeg kender, der vel og mærke tilhører målgruppen, ser andet en blockbuster film.
Denne fejl er utilgivelig da serien fortjener så meget mere.

Fornylig læste jeg et interview i britiske Elle med hovedrolleindehaver Lea Michele, der spiller musical diva nummer 1 Rachel Berry. I interviewet blev serien omtalt som alle twenty to thirtysomethings secret love - og det kan jeg kun tilslutte mig.

Jeg kan ikke sige andet end sæt i gang, I er allerede bagud hvis I ikke har set serien endnu.
Særligt kan jeg anbefale Madonna tribute afsnitet som byder på en særlig version af klassikeren Like a virgin.


Glee tøser i Madonna version

Glee har bragt loser L'et tilbage for fuldhammer. På en eller anden måde er charmen større denne gang.

Lea Michele i en noget frækkere udgave i Elle 

I får lige Glee goes Gaga med på vejen - Brilliant



Frk. N

2 kommentarer:

  1. Nu har jeg hørt meget om "L" fra din side -der kan vist kun være tale om ægte begejstring og en sådan er svær at ignorere, så jeg tøffer ved lejlighed i dine spor :)

    SvarSlet
  2. Do it. Jeg klapper i mine små hænder hver gang der kommer nyt afsnit:) Glæder mig til at høre om du deler min begejstring.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails