My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

mandag den 10. maj 2010

Mig og min badeværelseshylde

Da to af mine venner en dag kom grinende ud fra mit badeværelse og pointerede at det lignede en slikbutik, blev jeg for alvor gjort opmærksom på min egen lille obsession - min badeværelseshylde.

Jeg elsker at tilføje ting til min samling, og gerne meget girly ting som f.eks. parfumer, neglelak og bodylotion, og jeg falder gerne for fine beholdere i enkelt design, med et splajs af farve.

Derfor er mine hylder - indrømmet - også begyndt at blive noget proppet, og det er kun nødigt at jeg finder plads til min kæreste fornødenheder.

Det er vigtigt for mig at produkterne er hudvenlige og gerne økologiske med så lidt kemi så muligt, da jeg er indrettet med en hud der råber højt hvis den føler sig krænket af sådanne ting. Heldigvis er udvalget for denne type produkter vokset enormt inden for de sidste par år, så det er intet problem at finde fine ting der lever op til kravene.

Her er lille udsnit af hvad der gemmer sig hos mig og et par af mine særlige favoritter.

For at nævne et lille del af det faste inventar på min hylde så er der Iris rensemælk fra Weleda, E-vitamin olie fra Urtegården, øjencreme fra Derma samt bodylotion fra samme mærke. Hertil tæller omkring 20 forskellige neglelakker i farveskalaen fra lyserød til chokoladebrun samt massere af dejligt mineralpudder og selvbruner fra Lavera (når nu solen nægter at titte frem). Og ja Adidas deoen tilhører min kæreste. 

Elnett hårlak som er den ultimative klassiker samt en dejlig økologisk mango hårkur fra Lavera der både gør håret silkeblødt og velduftende uden alt den skrappe kemi. 

Jeg har totalt kastede min kærlighed over Kloranes tørshampo. Elsker den faktisk så højt at jeg både har en hjemme og en med mig i tasken. Den er intet mindre en genial til at redde andendags hår der lige mangler lidt fylde. Fås på apoteket til ca. 115 kr. 


Essies neglelak har efterhånden vundet kultstatus hos de fleste piger og det gælder også mig. Jeg er lige nu helt tosset med farven Innocent der passer til sommer og sol. Ca. 120 kr. hos f.eks. Magasin. 
En rimelige ny klassiker hos mig er Eos Honeysuckle øko læbepomade. Den fine beholder taler lige til mit pigehjerte og så er giver den dejligt bløde læber der ikke klistre. Fri for petroleum og parabener, se det kan vi lide. Ca. 80 kr. i de fleste helsekost forretninger. 


Frk. N 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails