My blog has moved!

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://frkjensens.wordpress.com//
and update your bookmarks.

tirsdag den 25. maj 2010

Svensk sommerhus idyl


Jeg lovede jo lige at komme med en lille smule om min sommerhustur, og det får I her.
Som sagt har jeg tilbragt en stor del af Pinsen i sommerhus med min herlige familie, for at fejre min fars fødselsdag på bedste vis.

Min familie har haft huset i omkring 3 års tid, men det føles nu som om det altid har været vores. Det er ren terapi at komme der op, og efter få timer er alt hverdagens eksamensræs glemt.

Afgangen af sted til det svenske var fredag, hvor stod himmel og jord stod i et med regn der var så voldsomt at udtryk som skomagerdrenge og stokemål måtte tages i brug.
Til alt held brød solen frem for fuld hammer lørdag hvilket betød masser af udendørs hygge med frokost på terrassen og grill.

Ellers er dagene blevet brugt på klassiske sommerhus sysler, som spille og håndarbejde, når der nu ikke er noget fjernsyn eller internet til at forstyrre. Særligt yatzy blev der kæmpet i, og der skal heller ikke glemmes det klassiske folkeskolespil, som jeg i sin tid kendte under navnet 'land, by, navn (ø)'.
Denne leg er noget af sjoveste, særligt efter godt med rødvin.
Den går i alt sin enkelthed ud på at finde ord med et bestemt forbogstav i forskellige kategorier på tid. Jeg skal love for at der kommer kreative svar frem når der skal findes et bagværk der starter med y.

Yatzy er for alle aldre, men pas på for ingen ved hvem der kan finde på at snyde.

Jeg har i snart 3 år været igang med at hækle et ægte slumretæppe, og i sommerhuset blev der da også tid til et par lapper eller tre. 

Sommer 

De lyse svenskenætter når de er bedst. 

Nu er jeg tilbage ved bøger og skærm med fornyet energi, klar til den sidste kamp med BA der snart kan krydses af på listen.

Frk. N

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails